Alimente pentru sanatatea creierului

Este important sa avem grija de sanatatea creierului, pentru a ne proteja si restul organismului de diverse afectiuni.

Alimentatia joaca un rol important in mentinerea sanatatii creierului. Descopera ce alimente ar trebui sa faca parte din dieta ta obisnuita.

1. Sucul de rodii

Rodia este unul dintre alimentele cu cea mai mare concentratie de antioxidanti, substante care protejeaza creierul si organismul de actiunea nociva a radicalilor liberi.

Studiile arata ca rodia diminueaza nivelul de stres, incetineste imbatranirea, previne cancerul, imbunatateste circulatia sangelui, imbunatateste memoria si puterea de concentrare.

2. Fasolea

Indiferent ce soi de fasole alegi, alba, rosie, verde sau neagra, poti fi sigura ca iti vei ajuta creierul sa fie sanatos mult timp de acum incolo. Fasolea este o sursa excelenta de carbohidrati complecsi, care regleaza nivelul de zahar din sange si stimuleaza creierul sa functioneze la capacitate maxima.

Pe langa carbohidrati, fasolea contine si vitamina C, vitamina A, calciu, fier, potasiu si proteine, substante esentiale pentru sanatatea creierului sia organismului.

3. Afinele

Micile boabe de afine contin cantitati uriase de antioxidanti, vitamine si minerale pe care creierul tau le adora. Consumate proaspete sau sub forma de suc, afinele protejeaza inima de bolile cardiovasculare, previn diabetul zaharat, sustin memoria si te ajuta sa te concentrezi mai bine.

Studiile arata ca daca te obisnuiesti sa consumi regulat afine, in portii mici, scazi considerabil riscul de suferi de dementa sau de Alzheimer mai tarziu in viata.

4. Semintele si fructele oleaginoase

Semintele, indiferent daca sunt de dovleac, de floarea soarelului, de in sau de susan, si fructele oleagionase (nuci, alune, migdale, fistic) au in continutul lor o cantitate importanta de vitamina E, substanta despre care cercetatorii spun ca poate preveni declinul cognitiv datorita faptului ca mentine sanatatea creierului.

5. Cerealele integrale

Orzul, ovazul, bulgurul, quinoa, hrisca, orezul brun sunt doar cateva cereale integrale pe care medicii ti le recomanda daca vrei sa ai grija de sanatatea creierului. Bogate in fibre si vitamine, cerealele integrale previn infundarea arterelor si astfel te protejeaza de boli precum accidentul vascular cerebral.

6. Avocado

Cu o cantitate generoasa de acizi grasi esentiali omega-3, fructul de avocado s-a transformat intr-un aparator al sanatatii creierului.

Consuma-l saptamanal si vei observa ca ai o memorie mai buna, te concentrezi mai bine asupra sarcinilor pe care le intreprinzi si iti feresti organismul de bolile asociate unui nivel crescut de colesterol in sange.

7. Ceaiul alb si ceaiul verde

Atat ceaiul alb, cat si ceaiul verde, contin catehine, antioxidanti care imbunatatesc sanatatea inimii si a creierului. Studiile realizate in ultimii ani arata ca ceaiul alb si cel verde stimuleaza activitatea creierului, imbunatatesc memoria si puterea de concentrare, precum si starea de spirit.

Tu obisnuiesti sa consumi aceste alimente care mentin sanatatea creierului?

Acest articol a fost postat in sectiunea Blog cu urmatoarele taguri: , , , .
Ultimele articole postate in sectiunea blog: