Cum sa iti mentii creierul in forma

Cu cat sunt mai sanatoase obiceiurile tale zilnice, cu atat mai usor va fi pentru celulele nervoase sa functioneze si sa se regenereze. Toate actiunile tale din decursul unei zile se vor rasfrange asupra activitatii tale cerebrale.

Avand o masa de aproximativ 1,5 kilograme, creierul uman consuma aproximativ 20% din energia corpului tau. Orice activitate pe care o faci indiferent de cat de ampla sau nu este ea, creierul este parte functionala, iar anumite activitati precum cititul, conversatiile, meditatia par a fi de un real folos pentru buna functionare a celulelor nervoase.

Gandurile si emotiile afecteaza creierul

Regenerarea creierului presupune sa ai o viata sanatoasa linistita si cu activitati care sa stimuleze capacitatile sale naturale. Stresul de zi cu zi, gandurile negative, actiunile si obiceiurile nesanatoase ingreuneaza buna functionare cerebrala.

Astfel ca exercitiile fizice facute in mod constant, indiferent ca este vorba de o simpla plimbare de 30 de minute pe zi sau o ora la sala, va ajuta creierul sa se bucure de un aport crescut de oxigen. Stimularea productiei de endorfine eliberate in timpul activitatilor tale preferate sunt responsabile de buna dispozitie care ajuta la consolidarea structurii nervoase a organismului uman.

Indiferent ca iti place sa alergi, sa dansezi, sa mergi cu bicicleta, aceste activitati reprezinta o doza de sanatate curata.

Creierul trebuie lucrat in fiecare zi prin diverse activitati. Invata sa mergi pe bicicleta daca nu ai facut-o pana acum, calatoreste, socializeaza, invata o limba straina.

Alimentatia nesanatoasa, cel mai mare dusman al creierului

Mancarea bogata in grasimi saturate, cea de tipul fast food, semipreparatele sau mancarea in care predomina fainoasele in combinatii cu diverse sosuri nu fac nimic altceva decat sa ingreuneze activitatea cerebrala si procesul de regenerare a celulelor nervoase.

Incearca sa te bazezi pe o alimentatie slab calorica care sa iti aduca aportul nutritional corespunzator activitatilor tale. Asigura-te ca ii furnizezi si o doza de energie si consuma dimineata un fruct sau o portie de ciocolata neagra sau o lingura de miere cu lamaie. De asemenea nu trebuie neglijate produsele cu un continut ridicat de Omega-3, poti opta pentru peste o data pe zi sau cel putin de 3-4 ori pe saptamana.

Sexul si meditatia sustin sanatatea cerebrala

Ambele activitati ajuta la eliminarea stresului si produc hormonii cunoscuti sub denumirea de serotonina, dopamina si oxitocina. Acesti hormoni au un efect benefic asupra celulelor nervoase ajutand considerabil la formarea de noi celule.

In plus, meditatia te ajuta sa-ti dezvolti atentia, memoria, concentrarea si totodata sa te bucuri de un somn mai bun.

Relaxarea sistemului nervos dupa o zi haotica la munca este vitala pentru a-ti mentine creierul mereu tanar si in miscare.

Acest articol a fost postat in sectiunea Blog cu urmatoarele taguri: , , .
Ultimele articole postate in sectiunea blog: