Ritualul de dimineata pentru o zi energica

Tu cum iti incepi ziua? Care sunt ritualurile de care nu te poti lipsi si care iti ofera starea de bine care te tine mare parte din zi? Discutiile la cafea cu persoana iubita? Putin sport? Dusul? Micul dejun? Conceperea listei de prioritati pentru ziua respectiva?

Inceperea unei zile reusite depinde de fiecare in parte, dar trebuie sa recunoastem ca diminetile in care ne trezim tarziu si nu avem timp pentru tabieturile noastre anunta zile mai putin bune.

Lista deschisa a ritualurilor matinale care ne intensifica energia pozitiva:

O plimbare in ritm rapid. Mergand afara si expunandu-te luminii naturale, corpul tau isi va restabili ritmul circadian intern pentru o noua zi, oferindu-va un impuls energetic pozitiv. Un studiu pe aproximativ 72.000 de femei a constatat ca acest lucru reduce riscul de infarct miocardic si accident vascular cerebral cu aproximativ 35%.

Bea un pahar cu apa. Pierdem constant lichid cand transpiram, ceea ce se intampla frecvent in timp ce dormim. Acest lucru poate duce la deshidratare, ceea ce va poate face sa va simtiti ametit, slabit sau (in cazuri grave) confuz. Bea un pahar mare de apa dimineata si iti vei asigura ca ai organismul hidratat si memoria in buna forma.

Citeste. Unele cercetari sugereaza ca lectura poate reduce stresul si poate impulsiona empatia, o calitate critica pentru interactiunile cu prietenii, familia si colegii de serviciu. Dincolo de ce spune stiinta, este frumos sa incepi ziua cu o activitate linistita inainte de a te arunca in agitatia zecilor de dosare si e-mailuri.

Scrie trei lucruri pozitive. Dureaza doar 5 minute si poate avea un impact impresionant. Psihologul care a dezvoltat exercitiul a constatat ca practicarea lui timp de o saptamana a redus simptomele depresive si a sporit nivelul de fericire pentru urmatoarele sase luni.

Bea o ceasca de cafea. Cofeina te poate face mai atent, efectele sale extinzandu-se pe tot parcursul zilei. Vei fi activ pentru aproximativ 5-6 ore doar consumand jumatate de ceasca de cafea. Doar asigura-te ca nu consumi mai mult de 400 de mililitri de cofeina pe zi.

Goleste-ti mintea. Numeroase dovezi arata beneficiile meditatiei. Studiile au constatat ca astfel poate fi imbunatatita concentrarea, redusa anxietatea si tensiunea arteriala. Perosanele care mediteaza par a fi mai energice si se imbolnavesc mai rar.

Planifica-ti obiectivele zilnice. Psihologul Travis Bradberry recomanda crearea unei liste cu obiective specifice pe care doresti sa le indeplinesti. Nu spune doar ca trebuie sa duci la indeplinire o sarcina – scrie cum veti face acest lucru si cat timp va dura. Dar asigura-te ca obiectivele pe care le stabiliti sunt realiste.

Discuta cu o persoana draga. Mai multe dovezi stiintifice arata ca interactiunea sociala este cruciala pentru bunastarea noastra. Persoanele cu mai multe conexiuni sociale traiesc mai mult decat cei izolati. In plus, persoanele izolate sunt mai susceptibile la un nivel crescut de stres.

Acest articol a fost postat in sectiunea Blog cu urmatoarele taguri: , , , , .
Ultimele articole postate in sectiunea blog: